Откога се занимаваш с музика и как реши да започнеш?
Започнах да се занимавам с цигулка и солфеж на 5-годишна възраст, насочен и подкрепян от родителите си, които са музиканти по професия. Баща ми е цигулар, а майка ми преподавател по солфеж.
Коя песен помниш най-ярко от детството си?
Спомням си, когато бях в 4-ти клас на музикалното училище, в едно междучасие как в стаята ентусиазирано влязоха четирима батковци от гимназията и запяха на четири гласа припева от “Пак ще се прегърнем” на ФСБ, докато един от тях съпровождаше на пианото. Беше нещо различно от всичко друго и заразяващо.
Кои са артистите, които си слушал и свирил най-много?
От класическата музика най-близки до мен за свирене са Бах и Шопен, харесвам интерпретациите на Глен Гулд. В джаза най-изучаваните пианисти от мен са Chick Corea, Keith Jarrett, Russell Ferrante и Billy Childs, а от по-съвременните Robert Glasper. Харесвам много и музиката на съвременните джаз вокалисти Kirt Elling и Gregory Porter. Като слушател имам доста по-широк диапазон за стилове, инструменти и изпълнители.
В кой музикален стил си най-напреднал?
В джаза най-вече, но винаги се опирам на класиката, откривам и много общи неща между тях.
Какво ти дава музиката?
Дава ми свобода и настройка за креативност, усещане за независимост и увереност.
Защо реши да започнеш да преподаваш музика?
Носи ми удовлетворение да споделям това, което мога да предам на друг в посока, съобразна на неговия алгоритъм на възприемане. В това общуване има двустранна връзка на обмен. Всеки един въпрос или преодоляване на трудност ме кара да обръщам и внимание върху себе си, рефлектира благоприятно върху моето развитие като музикант и човек.
Кое е най-важното нещо за научаване в музиката?
Изучаването на музика спомага за абстрактното опознаване на живота и собствената ни същност. Тя отразява тези две страни и има свойството да ги свързва. Изучаването на нейните закономерности е и навлизане в една сфера на фините взаимовръзки, които са навсякъде извън нея.
Какво за теб Rockschool?
Rockschool за мен е една необходима за нашата съвременност алтернатива на традиционното музикално образование, което го има и извън България. Радвам се, че това се случва и при нас и че имам възможността да съм в негова подкрепа. Академичното образование наред с предимствата му съдържа предпоставката да не е достатъчно гъвкаво, когато има нужда от това.
Коя музика за теб е стойностна?
За мен стойността на музиката е свързана с духовния и естетически потенциал, заложен в нея. Оттам голямо значение има качеството в различни аспекти на реализирането и, за което талантът и трудът дават своето.
Кое е най-екстравагантното нещо, което си слушал напоследък?
Сещам се, че скоро имах възможност да се запозная с един автор на име Uri Caine и негова оркестрова обработка на Дибели вариации на Бетовен. Изненадващо и много майсторско отклоняване в интонации със съвременно звучене, някои от тях идващи от джаза.
Имаш ли мечта, свързана с музиката?
Мечтая да реализирам някои от последните си джаз и класически композици, но започвам повече да си мечтая и за добър резултат в преподаването.